dinsdag 11 februari 2014

'Not a Mother' Mindfulness by Childless.by.Choice-project (up-dated)

Eind december heb ik de engelse vertaling van MoederAltaar, 'MotherAltar', op dit blog geplaatst. Niet heel lang daarna kwam ik in contact met Laura S. Scott. Zij is in Amerika al een aantal jaar geleden begonnen en nog steeds bezig met het project 'Childless by Choice'. Dit project omvat een boek 'Two is enough', een documentaire, een website en een bijhorend blog. Daarnaast heeft ze in het kader van dit project een enquete gehouden onder 'childless couples' in VS en Canada.

Met haar project gaat ze op onderzoek uit naar waarom mensen kiezen voor kinderloosheid en naar het proces achter die keuze. Het project is gegroeid tot een 'plek'  waar ook aandacht is voor mensen wie het niet lukt om kinderen te krijgen. Een tijdloos-project dat nooit stopt, als je het mij vraagt. Iedere tijd kent eigen redenen en omstandigheden waarin mensen geen kinderen krijgen.



Mijn 'MotherAltar' achtte ze geschikt voor het blog. Ze gaf aan dat mijn verhaal heel goed laat zien hoe belangrijk de keuze en de intentie waarmee je de keuze maakt is en het laat zien hoe ik het een plek in mijn leven heb gegeven. Het is immers een keuze voor de rest van je leven. Net zoals de keuze voor kinderen. Uiteindelijk draait het hierom: 'Love makes a family'. In sommige gevallen betekent dat dus 'a family of two'.

Vandaag kan ik jullie met gepaste trots melden dat 'MotherAltar' is geplaatst op het 'Childless by Choice'-blog. Het gaat om een 'exerpt', een klein gedeelte dus, van mijn stuk dat door Laura voor deze gelegenheid is geredigeerd. Ik ervaar het als opnieuw een plek geven aan mijn keus. Een klein èn bijzonder altaar.

Lees MotherAltar met de prachtige titel 'Not a Mother' Mindfulness en andere verhalen op blog van ChildlessbyChoice-project.

Voor de 'Childless by choice'-couples en singles is er, als je behoefte hebt, 'No Kidding' - The International Social Club for Childfree Couples and Singles.

Geen opmerkingen: